To the fucking lighthouse

Ja, klockan är åtta minuter över elva och jag har läst 42 sidor i Virginia Wolfs "To the lighthouse", detta har tagit mig fyra timmar. Jömenviiist sörru man har välan läshuvud.  Nej, man börjar misstänka att man är imbecill*. Det är spännande det där hur man kan leva i villfarelsen att man är kapabel till saker man faktiskt inte är. Ja,ja ni fattar. Det är klart att ni gör, ni är väl inte bakom flötet ni heller... Och vet ni idag som jag hade tänkt vara duktig och snäll och dammsuga och allt. Jag tänkte till och med svabba golven OCH dammtorka. Men tjii fick jag och den stackars pojke jag bor med. Det är förresten farligt att bo för rent. Man kan få allergier.


*Ett ord som jag- så som jag har för vana att göra - använder mig av helt utan någon egentlig aning om hur det bör brukas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0