My day, dude

Idag är det internationella kvinnodagen, och jag, Anders kosmos härskare, är både internationell och kvinna. Idag är alltså min dag.

Och förresten, är det bara jag som aldrig känt mig förminskad och undanträngd av killar under min uppväxt? Bara jag som känner att killarna inte alls tog så där väldigt mycket plats i klassrummet? Bara jag som inte känner mig speciellt underlägsen alls? Som aldrig riktigt förstått poängen med att bry sig om att tillhöra det "svagare könet" utan levt på som vem som helst? Skärpning liksom, man är inte svagare än man gör sig.

Kommentarer
Postat av: Fadren

Go Åsa, Go!!! :))

2011-03-10 @ 20:26:23
Postat av: Chrisse

I'm with you! :O Har aldrig heller känt att killar på nåt sätt varit överlägsna, fått mer uppmärksamhet etc! Och allt killarna gjort har varit minst lika vanligt bland tjejerna, fast tjejerna gör det ofta på smartare, diskretare sätt bara xD :O få är ju så duktiga på att vara nedlåtande som tjejer!

Lika bra att köra sitt race stenhårt :)

2011-03-15 @ 01:16:57
Postat av: Anders

Det är chrisselein! Vi ska inte hålla på att stödja sådana konstigheter som att vi skulle vara det minsta svagare än killarna ! :O

2011-03-15 @ 13:55:28
URL: http://envalross.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0