Viva vadå?

Jag har förresten fått ett xboxspel av min lillebror. Sedan en tid tillbaka bor jag nämligen i ett hushåll där xboxet/en (ÄR DET NÅGON SOM VET HUR MAN KORREKT BÖJER DETTA OBSTINATA ORD?) är så att säga schäfervalpen.

Spelet jag fick -eftersom det citat "är helt jävla meningslöst" - heter viva pinata. Och går ut på att man sköter om en trädgård där det bor en hel del pappersdjur.
Det är ett färgglatt och gulligt spel där själva spelidén inte blir särskilt klar för spelaren (jag själv - Anders kosmos härskare). I min trädgård bor färggranna kaniner, maskar, myror, rävar, sparvar och så en orm (ensam då jag råkade slå ihjäl den andre men spaden som jag ännu inte hanterar så bra) Spelets karaktärer är fula och irriterande och djuren blir glada om man ger dem godis. Spelet verkar inte ha någon mening överhuvudtaget och dess meningslöshet drivs vidare i absurdum.

Det är just det som fått mig att spela det ikväll. Dess absurditet. Och möjligheten att styra över små pappersvarelser utan fri vilja.

/var är mitt läppglans?

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahahahaha! Det där är ju så sjukt bra! Fråga Martin bara så får du höra! ;D

2011-11-13 @ 01:03:32
URL: http://bouya.blogg.se/
Postat av: Therese

1 par leggings, de där legginsena/leggingsana

;)

Dom borde väll vara xboxen om det är flera i ett hushåll och kanske xboxet när man pratar om just det i allmänhet? :3 det där xboxet, dom där xboxen?



Hihi :3 kanske kanske?

Häls på hos mig i min blogg <3

2011-11-15 @ 09:14:34
URL: http://envackerflickasord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0