En valross i Härnösand

Valrossen hade inte svarat, hon såg på mig med stora, kloka ögon.  Hon ville säga mig att jag redan visste svaret. Jag ställde frågan igen.


”Vad gör du här?”


Hon vände på huvudet och såg ut över Södra sundet, hennes väldiga kropp låg tungt nedbäddad i den lilla strandens sand.  Fortfarande sa hon ingenting. Jag lade min hand på hennes svala, sträva rygg.


”Vill du att jag ska följa med dig?”


Valrossen vände tillbaka huvudet och såg rakt in i mig. Det var det hon ville. Jag såg tveksamt ut över vattnet. Solen höll på att gå upp och de som sov i den lilla bruna stugan ovanför oss skulle snart vakna. Hur långt skulle valrossen och jag hinna innan de började leta efter oss?


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Ha! Jag läste ju detta innan jag gick och la mig igår och gissa vad jag drömde om? Första tanken var givetvis: "Det här måste jag berätta för Åsa, hon kommer ju att tycka att det är skitcoolt att jag har träffat en livs levande valross" ;)Fast det var nog bara en dröm :( Det var en trevlig valross iaf.

2011-07-04 @ 16:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0