Grävde i gamla arkiv & fann en dikt om en död igelkott

Vem fan bryr sig om kärlek sa flickan till den överköda igelkotten

"Vem fan bryr sig om kärlek?"
sa flickan till den överkörda igelkotten

"Åt helvete med den!"
hon skrapade med sin spade upp hans kropp.

"Jag ska skriva en sång till dig"
sa flickan till den överkörda igelkotten och bar bort honom från vägbanan

"Kärlek är som en mosad igelkott, varm kladdig och patetiskt platt!"
skrålade flickan

"Hela världen är som en död igelkott, äcklande, sörjig och så vidrig att ingen
orkar städa undan den"
sjöng hon vidare


"Men jag orkar"
viskade flickan till igelkotten
och grävde med sin spade i marken.

När jag var yngre och inte kunde sova skrev jag alltså dikter om överkörda igelkottar. En av alla saker ni borde veta om mig. Nu är det hur som helst försent att sitta uppe i ett övergivet kök och fundera. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0